Αρχείο μηνός Οκτώβριος 2013

Απολογισμός του προγράμματος «Σκάκι στο Σχολείο» (2012 – 2013)

    Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να κατεβάσετε και να μελετήσετε ένα συμπυκνωμένο απολογισμό των δράσεων του σχολικού προγράμματος «Σκάκι στο Σχολείο«, που λειτούργησε το σχολικό έτος 2012 – 2013, στο Γυμνάσιο Καρλοβασίων.

    Στην έκδοση περιλαμβάνονται πληροφορίες για την αρχική ιδέα, τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης, την εκπαιδευτική προσέγγιση, με στιγμιότυπα από τις παραδόσεις μαθημάτων Σκακιού καθώς και παραδοτέα και στιγμιότυπα από το Σκακιστικό Σχολικό Φεστιβάλ του Ιουνίου του 2013:

  • Μηνύματα και εξ αποστάσεως επικοινωνία με αξιωματούχους της Διεθνούς Σκακιστικής Ομοσπονδίας, αντιπροσώπους της Ευρωπαϊκής επιτροπής και με Ευρωβουλευτές.
  • Κινηματογραφική προβολή της ταινίας «Τέλος Παιχνιδιού:Κασπάροβ εναντίον Μηχανής«, σε υποτιτλισμό μελών του Μέλισσου και εκπαιδευτικών του σχολείου.
  • Αγώνας επίδειξης (σιμουλτανέ) στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τον προπονητή του τμήματος Βαθέος του «Μέλισσου».
  • Ομιλίες και παρουσιάσεις με εξειδικευμένα σκακιστικά θέματα
  • Τουρνουά όπεν με ανοικτή συμμετοχή και τους αντίστοιχους πίνακες αποτελεσμάτων,
  • Παρουσίαση αποσπασμάτων από τα μαθήματα σκακιστικής θεωρίας και ανοιγμάτων που πραγματοποιήθηκαν στο σύλλογο «Μέλισσο»,
  • Ανάλυση της παρτίδας που παίχτηκε μεταξύ δύο υπολογιστών της ίδιας δυναμικής του Γυμνασίου Καρλοβασίων.

    Απολογισμό του 1ου Σκακιστικού Φεστιβάλ Σάμου από την ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Σάμου «Μέλισσος» μπορείτε να διαβάσετε από εδώ.

   

Λύκος, πρόβατο και λάχανο. Βοήθησε το βαρκάρη.

   Παίξε το ακόλουθο παιχνίδι και βρες τη λύση, βοηθώντας το βαρκάρη να μεταφέρει το λύκο, το πρόβατο και το λάχανο από τη μία όχθη στην άλλη. Το παιχνίδι που ακολουθεί αφορά στο 1ο παράδειγμα διατύπωσης αλγορίθμων από το σχολικό βιβλίο Πληροφορικής της Γ Γυμνασίου.

 

Οι Πύργοι του Ανόι

     Μετά τη σημερινή δραστηριότητα (Οι Πύργοι του Ανόι), λύση της οποίας είδαμε για 3 δίσκους μπορείτε να πειραματιστείτε με το διαδικτυακό (on-line) παιχνίδι που ακολουθεί, με περισσότερους δίσκους. Σε αυτή την περίπτωση απαιτούνται περισσότερα βήματα για να φτάσετε στη λύση του προβλήματος.

    Αναλύστε τη στρατηγική που ακολουθήσατε για την επίλυση του προβλήματος με 3 δίσκους και προσπαθήστε να την επεκτείνετε σε πιο δύσκολα προβλήματα με περισσότερους δίσκους.


Εννοιολογικός χάρτης (Μνήμες και αποθηκευτικά μέσα)

    Ακολουθεί ένας εννοιολογικός χάρτης που παρουσιάζει οπτικά έννοιες σχετικές με τα είδη κύριας μνήμης (RAM, ROM). Επιχειρείται μία ταξινόμηση των αποθηκευτικών μέσων κατά φθίνουσα σειρά αποθηκευτικού χώρου και αξιοπιστίας.

Μνήμες και αποθηκευτικά μέσα.

Μνήμες και αποθηκευτικά μέσα. Εννοιολογικός χάρτης.

    Ο παραπάνω εννοιολογικός χάρτης μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο για μαθητές Α Γυμνασίου όσο και για μαθητές Β Γυμνασίου και να ακολουθήσει εμβάθυνση ανάλογα με το επίπεδό τους.

    Χαρακτηριστικά, από τη σύγκριση των ιδιαιτεροτήτων μνήμης RAM και μνήμης ROM, προκύπτει το φυσιολογικό ερώτημα: «Γιατί να μη χρησιμοποιούνται οι δευτερεύουσες μνήμες (αποθηκευτικά μέσα) αντί της RAM;», που ούτως ή άλλως:

  • αποθηκεύει προσωρινά δεδομένα,
  • έχει μικρότερο αποθηκευτικό χώρο από π.χ. το σκληρό δίσκο και
  • δεν εμπλέκεται, όπως η ROM, με αποθήκευση δεδομένων κρίσιμων για την εκκίνηση του συστήματος (BIOS).

    Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι μία χρήσιμη αφορμή για να εξηγηθεί συνοπτικά η αξία της αρχιτεκτονικής αποθηκευμένου προγράμματος (αρχιτεκτονικής Φον Νόϊμαν).

Creative Commons License
Μνήμες και αποθηκευτικά μέσα by Δρίτσας Δημήτριος – Αδαμάντιος is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.