Αρχείο μηνός Φεβρουάριος 2014

Φτιάξε το δικό σου FLAPPY GAME

Φτιάξε το δικό σου FLAPPY GAME

    Νέες δραστηριότητες από το Code.org στο οποίο συμμετείχαμε ως σχολείο στα πλαίσια της «Ώρας του Κώδικα«. Συστήνονται ανεπιφύλακτα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς πληροφορικής και όχι μόνο – για όσους νοιάζονται, για να μάθουν πόσο εύκολος και μέσα στη ζωή μας είναι ο προγραμματισμός υπολογιστών. Με μία σειρά 8 σύντομων προγραμματιστικών γρίφων μπορείτε να φτιάξετε ένα παιχνιδάκι σαν και αυτό. Ένα κλασσικό platform παιχνίδι με  ένα μικρό διαστημόπλοιο σε ύφος Flappy Bird (και μικρό επίπεδο δυσκολίας).

    Αναλυτικότερα, λοιπόν επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο (link).

  Εκεί μπορείτε να βρείτε την παραλλαγή του Flappy Game που έφτιαξε ο καθηγητής Πληροφορικής του Γυμνασίου Καρλοβασίων, Δρίτσας Δημήτριος – Αδαμάντιος για να πάρετε μία ιδέα. Ακολούθως μπορείτε:

  1. Να το εκτελέσετε και να παίξετε το παιχνίδι (Run Program) – ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΕΘΙΣΤΙΚΟ.
  2. Να δείτε τον προγραμματιστικό του κώδικα, για να καταλάβετε πως λειτουργεί. (How it Works)
  3. Να φτιάξετε με τα αντίστοιχα μπλοκ κώδικα το δικό σας Flappy Game (Make your own flappy game), λύνοντας ένα αυτόνομο σετ με 8 προγραμματιστικούς γρίφους. Ο 8ος είναι η δημιουργία του δικού σας παιχνιδιού.
  4. Τέλος, μπορείτε να το μοιραστείτε με τους φίλους σας μέσω Facebook ή Twitter – εφόσον έχετε λογαριασμό σε αυτά.
Για τη δημιουργία αυτού του παιχνιδιού δεν είναι απαραίτητη η προηγούμενη συμμετοχή σας ούτε η ύπαρξη λογαριασμού στο εγχείρημα «Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ«.

Συμμετοχή μαθητών στο 1ο Κύπελλο Ελλάδας Επίλυσης Σκακιστικών Προβλημάτων

    Στον ακόλουθο σύνδεσμο, από το ιστολόγιο “Καλλιτεχνικό Σκάκι” οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τον πίνακα με τα οριστικά αποτελέσματα των συμμετεχόντων στο 1ο Κύπελλο Ελλάδας Λύσης Σκακιστικών Προβλημάτων.

        Απευθύνουμε τις ευχές και θερμές μας ευχαριστίες σε διοργανωτές και συμμετέχοντες. Από το Γυμνάσιο Καρλοβασίων συμμετείχαν με τα ακόλουθα στοιχεία συμμετοχής οι εξής μαθητές:

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟΚΑΤΑΤΑΞΗΣΚΟΡ
Χατζηνικήτας Νικόλας84ος - ισοβαθμία7
Γιώργη Ανέστης96ος - ισοβαθμία6
Ελένης Ιωάννης108ος3,5
1ο Κύπελο Ελλάδας Επίλυσης Σκακιστικών Προβλημάτων

    Περισσότερες πληροφορίες για όλους τους συμμετέχοντες από τη Σάμο μπορείτε να βρείτε στο σχετικό άρθρο του Σκακιστικού Ομίλου Σάμου «Μέλισσος».

Φύλλο Εργασίας Scratch No 7 – Εμφωλευμένες επαναληπτικές δομές.

    Σε συνέχεια της σειράς φύλλων εργασίας για την ύλη της Πληροφορικής Γ Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2013 – 2014, οπότε και διδάσκεται προγραμματισμός με Scratch, ακολουθεί συνημμένο το Φύλλο Εργασίας Scratch No 7.

    Το μάθημα αφορά σε εμφωλευμένες επαναληπτικές δομές. Δηλαδή για βρόχο επανάληψης μέσα σε βρόχο επανάληψης.

    Μπορείτε να βρείτε το σενάριο του παραδείγματος, με το οποίο σχεδιάζεται το πέταλο ενός λουλουδιού με εμφωλευμένες επαναληπτικές δομές από την ιστοσελίδα του καθηγητή σας κ. Δρίτσα, στο διαδικτυακό αποθετήριο του Scratch.

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Φύλλο Εργασίας Scratch Νο 7 – Εμφωλευμένες επαναληπτικές δομές από τον δημιουργό Δρίτσας Δημήτριος – Αδαμάντιος διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .

Βιβλιοκριτική του μυθιστορήματος του Άρθουρ Κόναν Ντόυλ «Το Σκυλί των Μπάσκερβιλ»

    Στα πλαίσια του αποθετηρίου βιβλιοκριτικών και παρουσιάσεων αλλά και για να κινητοποιηθούν οι μαθητές μας για το διαγωνισμό φιλαναγνωσίας ακολουθεί βιβλιοκριτική του Δρίτσα Δημήτριου για το αστυνομικό μυθιστόρημα του Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, δημιουργού του χαρακτήρα Σέρλοκ Χολμς, «Το Σκυλί των Μπάσκερβιλ«.

Εξώφυλλο της Αγγλικής έκδοσης (Penguin Popular Classics)

Τίτλος:Το σκυλί των Μπάσκερβιλ
Συγγραφέας: Άρθουρ Κόναν Ντόιλ 
Εκδοτικός οίκος: Penguin Books
Χρόνος Έκδοσης: 1996

 

    1. Να αναφέρετε τον τόπο, τον χρόνο, τα πρόσωπα και το κεντρικό θέμα του βιβλίου

 

    Τα γεγονότα εξελίσσονται στο Ντάρτμουρ, στην κομητεία του Ντέβον, νότια του Λονδίνου, στη Βικτωριανή εποχή κάπου στο 1884. Κεντρικά πρόσωπα είναι φυσικά ο δαιμόνιος Σέρλοκ Χόλμς, ο πιστός φίλος του Γουότσον, ο Σερ Τσαρλς Μπάσκερβιλ (το πρώτο θύμα στην εισαγωγή του μυθιστορήματος), ο κληρονόμος του, Σερ Χένρυ Μπάσκερβιλ και ο φίλος του, Δρ. Μόρτιμερ, που θέτει την υπόθεση στην προσοχή του ήρωα.
Κεντρικό θέμα του βιβλίου είναι η πολύχρονη κατάρα των Μπάσκερβιλ, που στοιχειώνονται από ένα υπερφυσικό, άγριο σκύλο που λυμαίνεται τους βάλτους της περιοχής. Ο Δρ. Μόρτιμερ ενημερώνει ότι πιστεύει πως ο θάνατος του Σερ Τσάρλς Μπάσκερβιλ οφείλεται στην κατάρα και ότι ο τελευταίος κληρονόμος του, ο ανιψιός του, κινδυνεύει. Η ιστορία αφορά στη διαλεύκανση της υπόθεσης, μία από τις πιο δύσκολες και τρομακτικές περιπέτειες του γνωστού ερευνητή, που ακροβατεί μεταξύ της λογικής και του υπερφυσικού τρόμου.

 

    2. Επιχειρήστε μία σύντομη βιβλιοπαρουσίαση (15-20 γραμμές)

 

    Ο  Δρ Μόρτιμερ, στενός φίλος και γιατρός του εκλιπόντος Σερ Τσάρλς Μπάσκερβιλ, ενημερώνει τον Χολμς για το θάνατο του γαιοκτήμονα. Η τρομακτική έκφραση του προσώπου του, όπως και τα παρακείμενα ίχνη ενός γιγάντιου τετράποδου, τον κάνουν να πιστεύει ότι πέθανε καταδιωκόμενος από κάτι, επαληθεύοντας την κατάρα των Μπάσκερβιλ. Ο Χολμς στέλνει τον σύντροφό του στην κομητεία του Ντέβον, όπου θα μάθει για την παλιά κατάρα, ενώ στην προσπάθειά του να ξεσκεπάσει τις άγριες συνθήκες θανάτου του θύματος, θα φτάσει κοντά στον δικό του…

 

    3. Παρουσιάστε τον κεντρικό ήρωα (εμφάνιση, χαρακτήρας, ενδιαφέροντα κ.α)

 

    Ο Σέρλοκ Χολμς, διατηρεί και σε αυτή την ιστορία τα χαρακτηριστικά που τον έκαναν γνωστό. Παραμένει ατάραχος, με δυνατότητα να σκέφτεται καθαρά και λογικά, ακόμη και όταν οι συγκυρίες και το ξεδίπλωμα της πλοκής τείνουν να αψηφούν την κοινή λογική.

 

4. Σχολιάστε τον τρόπο αφήγησης της ιστορίας, τη γλώσσα και το ύφος

 

    Το ρόλο του αφηγητή της ιστορίας έχει ουσιαστικά ο βοηθός του Χολμς, Γουότσον. Είναι μέσα από την οπτική γωνία του Γουότσον που παρουσιάζεται η ιστορία, είτε σε πλάγιο λόγο είτε σε άμεσο λόγο με τις διηγήσεις και τις γραπτές αναφορές του Γουότσον, που διακόπτονται από τις ιστορικές αναδρομές που του μεταφέρει ο Χολμς.
Ο Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, αν και ανέδειξε την αστυνομική μυθιστοριογραφία ως λογοτεχνικό είδος, που κακώς θεωρείται δευτερεύον,  είναι ένας έξοχος παραμυθάς και δεινός χειριστής του γραπτού λόγου. Το ύφος του αν και λιτό, παραμένει ζωντανό, γλαφυρό και ιδιαίτερα σκοτεινό σε αυτή την ιστορία και κρατά τον αναγνώστη σε εγρήγορση και αγωνία.

 

    5. Εντοπίστε τα επιμέρους θέματα που θίγονται στο βιβλίο, επισημαίνοντας και σχολιάζοντας ιδιαίτερα:
    α) Τα κοινωνικά προβλήματα
    β) Τις ιδέες και τις αξίες
    γ) Τη στάση που κρατά ο συγγραφέας απέναντι στα λογοτεχνικά του πρόσωπα

 

    Το υπόβαθρο όλων των ιστοριών του Σέρλοκ Χολμς, ο αφανής πρωταγωνιστής αν θέλετε αυτών, είναι η Βικτωριανή Αγγλία. Ο Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, καταφέρνει να αποτυπώσει τις λεπτομέρειες και το κλίμα εκείνης της περιόδου με τη χάρη ενός δεξιοτέχνη ζωγράφου.
    α) Τα κοινωνικά προβλήματα που υποβόσκουν είναι η Αγγλία των μεγάλων κοινωνικών ανισοτήτων, που τείνουν να μεγαλώνουν και άλλο το χάσμα μεταξύ της αριστοκρατίας και του λαού. Αφενός υπάρχει ο μεγάλος γαιοκτήμονας και αριστοκράτης, αφετέρου το υποστατικό των Μπάσκερβιλ, αλλά και οι βάλτοι της κομητείας Ντέβον, που βρίθουν από φτωχούς ανθρώπους, ερημίτες και φυγόδικους.
    β) Οι ιστορίες του Σέρλοκ Χολμς μπορούν σίγουρα να καταταχθούν στο ρομαντικό κίνημα με τον πρωταγωνιστή να αποτελεί το αρχέτυπο πρότυπο του Άγγλου τζέντλεμαν, ευγενούς σε τρόπους και ηθική, η μεθοδική λογική του οποίου πρυτανεύει όλων των προβλημάτων.
    γ) Ο συγγραφέας με το ξετύλιγμα της πλοκής, ρίχνει στο φως έναν έναν όλους τους βασικούς χαρακτήρες και αποκαλύπτει τις προσωπικότητές τους. Αυτή η παρουσίαση γίνεται μέσω του Γουότσον, οπότε και οι λογοτεχνικοί χαρακτήρες που φωτίζονται διακρίνονται σε αυτούς που τάσσονται με το σκοπό του Χολμς και σε αυτούς που δυσχεραίνουν το έργο του. Εμμέσως λοιπόν ο Χολμς μέσα από το θαυμασμό του Γουότσον, φροντίζεται από το συγγραφέα … Πως εξάλλου θα συνεχίσει να τον λατρεύει το κοινό;

 

    6. Γιατί επιλέξατε αυτό το βιβλίο;

 

   
    Γιατί θέλω να διατηρώ τα Αγγλικά μου σε ένα καλό επίπεδο (η κριτική φιλαναγνωσίας αφορά στο πρωτότυπο αγγλικό κείμενο) και αν μη τι άλλο προσφέρεται ως ευχάριστο ανάγνωσμα – αναζωογονητικό διάλειμμα μεταξύ αναγνώσεων πιο “βαριών” δοκιμίων.

 

    7. Τι σας άρεσε σε αυτό το βιβλίο; Σε ποιους και γιατί θα το προτείνατε;

 

    Ο συγγραφέας σε αυτή την ιστορία επαναφέρει τον ντετέκτιβ μετά το θάνατό του και την κατακραυγή του κοινού – για να συνεχιστούν οι περιπέτειές του για αρκετές ακόμη ιστορίες. Για αυτό και θεωρείται εξάλλου μία από τις κορυφαίες ιστορίες του γνωστού ήρωα.
Συνδυάζει στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος με στοιχεία της λογοτεχνίας τρόμου σε ένα μουντό και απειλητικό βικτωριανό σκηνικό, χωρίς ωστόσο να επιδιώκει να προκαλέσει με “φτηνό” τρόπο τον τρόμο. Για αυτό διαβάζεται  απνευστί και παραμένει κατάλληλο και για μικρότερους ηλικιακά αναγνώστες.

Βιβλιοκριτικές λογοτεχνικών έργων και αποθετήριο παρουσιάσεων φιλαναγνωσίας.

    Για να κινητοποιήσουμε τους μαθητές μας σχετικά με τον Α Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλαναγνωσίας «Η Μυστική Παπαρούνα», θα δημοσιεύουμε παρουσιάσεις και κριτικές βιβλίων που διαβάζουν αυτόν τον καιρό εκπαιδευτικοί – μέλη της λέσχης ανάγνωσης «ΥΠΑΤΙΑ» του Γυμνασίου Καρλοβασίων, που δε μετέχουν στο διαγωνισμό. Θα χρησιμοποιείται δε, η φόρμα πιστοποιητικού φιλαναγνωσίας της διοργάνωσης, ώστε να εξοικειωθούν οι μαθητές μας με αυτόν τον τρόπο βιβλιοκριτικής.

    Μετά τη λήξη του διαγωνισμού αυτή η δραστηριότητα μπορεί να συνεχιστεί, ώστε να συνεχίσει να καλλιεργείται το κλίμα της φιλαναγνωσίας όχι μόνο στα μέλη της λέσχης ανάγνωσης «ΥΠΑΤΙΑ» αλλά και στους επισκέπτες της ιστοσελίδας, που θα έχει να παρουσιάσει ένα ανεξάρτητο αποθετήριο παρουσιάσεων λογοτεχνικών βιβλίων.

H Ελλάδα 4η παγκοσμίως σε συμμετοχές στην Ώρα του Κώδικα

   Μετά την ολοκλήρωση της Αμερικανικής μη κερδοσκοπικής πρωτοβουλίας «Η Ώρα του Κώδικα«, για την προώθηση του προγραμματισμού υπολογιστών παγκοσμίως, στην οποία συμμετείχε και το Γυμνάσιο Καρλοβασίων (βλ. εδώ), τα πρώτα στατιστικά συμμετοχής ανέδειξαν αναπάντεχα την Ελλάδα στην 4η θέση παγκοσμίως σε αριθμό συμμετοχών.

    Ο αναλυτικός πίνακας με τα στατιστικά συμμετοχών βρίσκεται εδώ. Η είδηση δυστυχώς δεν προωθήθηκε ιδιαίτερα από τα ΜΜΕ ή από θεσμικούς φορείς γύρω από το χώρο της εκπαίδευσης, αλλά σχολιάστηκε θετικά και προωθήθηκε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα των καθηγητών πληροφορικής, των μαθητών που συμμετείχαν, τους σχολικούς ιστοχώρους των σχολείων που μετείχαν και ελληνικούς ιστότοπους ειδικού ενδιαφέροντος, όπως της ΕΛ/ΛΑΚ (της εταιρείας ΕΛεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα).

    Ακόμη και αν ο αριθμός των συμμετοχών δεν είναι ενδεικτικός του αριθμού μαθητών που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα ή επίλυσαν μεγάλο αριθμό προβλημάτων, η είδηση είναι αναπάντεχα ευχάριστη και ελπίζουμε να έχει και συνέχεια.

Φύλλο Εργασίας Scratch No 6 – Δομή Επανάληψης. Βρόχοι πεπερασμένου αριθμού επαναλήψεων.

    Σε συνέχεια της σειράς φύλλων εργασίας για την ύλη της Πληροφορικής Γ Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2013 – 2014, οπότε και διδάσκεται προγραμματισμός με Scratch, ακολουθεί συνημμένο το Φύλλο Εργασίας Scratch Νο 6.

    Το μάθημα αφορά στη δομή επανάληψης με βρόχο πεπερασμένου αριθμού επαναλήψεων (for loop).

    Μπορείτε να βρείτε το σενάριο του παραδείγματος, με το οποίο σχεδιάζεται τετράγωνο πλευράς 50 pixels με δομή επανάληψης από τη σχετική ιστοσελίδα του καθηγητή σας κ. Δρίτσα, στο διαδικτυακό αποθετήριο του Scratch.

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Φύλλο Εργασίας Scratch Νο 6 – Δομή Επανάληψης. Βρόχοι με πεπερασμένο αριθμό επαναλήψεων. από τον δημιουργόΔρίτσας Δημήτριος – Αδαμάντιος διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .