Αρχείο μηνός Απρίλιος 2014

Η Ελληνική Βικιπαίδεια ξεπέρασε τα 100.000 λήμματα

    Η Βικιπαίδεια, η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια στην ελληνική γλώσσα, στις 9 Απριλίου 2014 έφτασε το εντυπωσιακό μέγεθος των 100.000 λημμάτων εγκυκλοπαιδικού περιεχομένου. Έχοντας αρχίσει από το 2002, η Βικιπαίδεια,  για την ανάπτυξη της οποίας, προσέφεραν τις συνεισφορές τους εκατοντάδες από τους εγγεγραμμένους αλλά και πολλές εκατοντάδες μη εγγεγραμμένων χρηστών, συνεχίζει δυναμικά. (από την Ελληνική Βικιπαίδεια)

    Μπορείτε να βρείτε αναλυτικότερα στατιστικά στοιχεία για το γεγονός, τη σημερινή κατάσταση, για το όραμα της Ελληνικής Βικιπαίδεια αλλά και των αδελφών εγχειρημάτων, ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.

Βιβλιοκριτική της ανθολογίας αστυνομικής λογοτεχνίας «Άπαντα του Σέρλοκ Χολμς, τόμος Α» του Άρθουρ Κόναν Ντόυλ.

    Στα πλαίσια του αποθετηρίου βιβλιοκριτικών και παρουσιάσεων αλλά και ως επίσημη συμμετοχή μαθήτριας του σχολείου μας στον Α Πανελλήνιο Διαγωνισμό φιλαναγνωσίας ακολουθεί βιβλιοκριτική και πιστοποίηση φιλαναγνωσίας της Φανής Τσολομύτη για την ανθολογία αστυνομικής λογοτεχνίας «Άπαντα του Σέρλοκ Χολμς, τόμος Α’. Πρόκειται για τον πρώτο από τους συνολικά τέσσερις τόμους, όπου παρουσιάζονται όλες οι ιστορίες του ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς, του συγγραφέα Άρθουρ Κόναν Ντόυλ.

Εξώφυλλο Α τόμου (Άπαντα του Σέρλοκ Χολμς)

Εξώφυλλο Α τόμου

Συγγραφέας: Άρθουρ Κόναν Ντόυλ
Μετάφραση: Σκάρτσης Λ. Σωκράτης
Επιμέλεια: Γεωργιάδης Θανάσης
Τίτλος: Ά τόμος (Άπαντα του Σ.Χ.) – Η περιπέτεια της κορδέλας με τις βούλες
Εκδοτικός οίκος: Σύγχρονοι ορίζοντες
Χρόνος Έκδοσης:2006

    1. Να αναφέρετε τον τόπο, τον χρόνο, τα πρόσωπα και το κεντρικό θέμα του βιβλίου

Τα γεγονότα εξελίσσονται στο Σάρεϊ, στη Βικτωριανή εποχή το 1883. Κεντρικά πρόσωπα είναι φυσικά ο δαιμόνιος ντετέκτιβ Σέρλοκ Χόλμς, ο πιστός του φίλος δόκτωρ Γουάτσον και η Έλεν Στόουνερ (η καινούρια πελάτισσα του Σέρλοκ Χόλμς και πρωταγωνίστρια του δράματος). Κεντρικό θέμα του βιβλίου είναι το μυστήριο του θανάτου της αδερφής της Έλεν Στόουνερ. Η πρωταγωνίστρια του δράματος φοβάται μήπως κινδυνεύει και η δική της ζωή, καθώς θέλει απαντήσεις για το μυστήριο της πολυαγαπημένης της δίδυμης αδερφής. Η ιστορία αφορά τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

    2. Επιχειρήστε μία σύντομη βιβλιοπαρουσίαση (15-20 γραμμές)

    Η ιστορία αρχίζει ένα πρωινό όταν η νέα πελάτισσα του Σέρλοκ Χόλμς πηγαίνει στο σπίτι του και του εκμυστηρεύεται τη φοβερή ιστορία του θανάτου της αδελφής της. Μετά τη λεπτομερή περιγραφή των οικείων της, του κτηρίου στο οποίο μένει και του θανάτου της αδελφής της η δεσποινίς Έλεν συμφώνησε με τον Χόλμς και τον δρ. Γουάτσον να συναντηθούν έξω από το σπίτι της το απόγευμα.

   Μετά την άφιξη των δύο φίλων στο κάστρο, όπου έμενε η πελάτισσα του Χόλμς, ο ντετέκτιβ εξέτασε με λεπτομέρεια τα πάντα μέσα και έξω από αυτό. Αφού επεξεργάστηκε τα στοιχεία που είχε μαζέψει, άρχισε να παρουσιάζει το σχέδιό του για την λύση του μυστηρίου. Δηλαδή μόλις γύριζε ο πατριός της κοπέλας εκείνη να δώσει ένα σινιάλο στους Χολμς – Γουάτσον που περίμεναν σε ένα πανδοχείο. Έτσι, μόλις δόθηκε η αφορμή, κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο Χολμς με το βοηθό του επενέβησαν. Μετά από ατελείωτες ώρες σιγής άρχισε η εμφάνιση των ίδιων περιστατικών και φαινομένων που είχαν συμβεί και κατά το θάνατο του θύματος. Τελικώς ο ντετέκτιβ εντόπισε την πηγή του Κακού, το χτύπησε με το μπαστούνι του και εκείνο στράφηκε στον ιδιοκτήτη του και τον δάγκωσε με τα δηλητηριώδη δόντια του. Το μυστήριο λύθηκε εξαιτίας της επέμβασης του Σέρλοκ Χόλμς. Μετά από αυτή την απίστευτη περιπέτεια η ζωή συνέχισε να κυλάει με τους κανονικούς της ρυθμούς.

3. Παρουσιάστε τον κεντρικό ήρωα (εμφάνιση, χαρακτήρας, ενδιαφέροντα κ.α)

    Ο Σέρλοκ Χόλμς είναι ένας διάσημος ντετέκτιβ που οι ικανότητές του φθάνουν στα όρια του φανταστικού. Είναι άσσος στη μεταμφίεση και στη χρήση των δεξιοτήτων του, για την επίλυση των εγκλημάτων. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ερωτεύθηκε ποτέ, γιατί ο έρωτας επηρεάζει τον άνθρωπο να μην σκέφτεται λογικά όπως μας λέει και ο ίδιος. Είναι ένας άνθρωπος μορφωμένος με ποικίλες εγκυκλοπαιδικές αλλά και ιστορικές γνώσεις. Του αρέσουν τα μυστήρια και η περιπέτεια. Στον ελεύθερό του χρόνο διαβάζει αστυνομικά ρεπορτάζ καθώς και αστυνομικά δημοσιεύματα σε εφημερίδες και περιοδικά.

    Σαν χαρακτήρας είναι πεισματάρης, πονηρός και ανοικοκύρευτος. Του αρέσει να καπνίζει πούρα και να πειραματίζεται στον ελεύθερό του χρόνο με χημικά πειράματα χρησιμοποιώντας τον εαυτό του σαν πειραματόζωο. Παρ’ όλ’ αυτά έχει την άσχημη συνήθεια να χρησιμοποιεί παραισθησιογόνες ουσίες. Ο Χόλμς δικαιολογεί αυτή τη χρήση λέγοντας πως των κάνει να σκέφτεται όταν το μυαλό του έχει κολλήσει σε κάτι. Ο ντετέκτιβ είναι ψηλός περίπου 1,80 και είναι και αδύνατος. Έχει μια μυτερή μύτη και γκρίζα μάτια. Τα χέρια του είναι κατατρυπημένα από τις ενέσεις που κάνει για τα πειράματά του. Έχει λεπτά και νευρώδη δάκτυλα. Επίσης είναι πάντα περιποιημένος . Στο σπίτι του φοράει συνήθως τη ρόμπα του.

    5. Εντοπίστε τα επιμέρους θέματα που θίγονται στο βιβλίο, επισημαίνοντας και σχολιάζοντας ιδιαίτερα:

α) Τα κοινωνικά προβλήματα
β) Τις ιδέες και τις αξίες
γ) Τη στάση που κρατά ο συγγραφέας απέναντι στα λογοτεχνικά του πρόσωπα

    Οι περιπέτειες του Σέρλοκ Χόλμς διαδραματίζονται στη Βικτωριανή Αγγλία. Ο συγγραφέας, περιγράφει σε κάθε περιπέτεια τις λεπτομέρειες και το κλίμα εκείνης της περιόδου.
    α) Τα κοινωνικά προβλήματα που υποβόσκουν είναι σχετικά με τις μεγάλες κοινωνικές ανισότητες της Αγγλίας εκείνης της εποχής, που τείνουν να μεγαλώσουν και άλλο το χάσμα μεταξύ της αριστοκρατίας και του λαού. Πολλοί άνθρωποι είναι πλούσιοι και ζουν συνήθως σε αρχοντόσπιτα σε αντίθεση με τη πληθώρα των φτωχών ανθρώπων οι οποίοι ζουν σε μικρά, στενά σπίτια ή είναι άστεγοι.
    β) Οι ιστορίες του Σέρλοκ Χολμς μπορούν σίγουρα να καταταχθούν στο ρομαντικό κίνημα με τον πρωταγωνιστή να αποτελεί το αρχέτυπο πρότυπο του Άγγλου τζέντλεμαν, ευγενούς σε τρόπους και ηθική, η μεθοδική λογική του οποίου πρυτανεύει όλων των προβλημάτων.
  γ) Ο συγγραφέας με το ξετύλιγμα της πλοκής, ρίχνει το φως σε όλους τους βασικούς χαρακτήρες και αποκαλύπτει τις προσωπικότητές τους.

    6. Γιατί επιλέξατε αυτό το βιβλίο;


    Αυτό το βιβλίο το επέλεξα γιατί με κάνει να νιώθω σαν να είμαι μέσα σε αυτό (εξαιτίας της τεχνικής του ταλαντούχου συγγραφέα). Με κρατά σε αγωνία κάνοντας με να μην μπορώ να ξεκολλήσω από αυτό. Παράλληλα μαθαίνω καινούργια πράγματα με αποτέλεσμα να επεκτείνω τις γνώσεις μου. Επιπλέον με κάνει να ηρεμώ και να ξεφεύγω από τη καθημερινότητα.

    7. Τι σας άρεσε σε αυτό το βιβλίο; Σε ποιους και γιατί θα το προτείνατε;


    Σε αυτή τη ιστορία ο δαιμόνιος ντετέκτιβ ξαναχρησιμοποιεί τις ιδιαίτερες ικανότητές του με αποτέλεσμα να με εκπλήσσει και να με αφήνει άφωνη. Συνεχίζει να με κρατά σε αγωνία κάθε στιγμή και αυτό είναι που μου αρέσει πολύ. Μου αρέσει ο τρόπος αντιμετώπισης του ήρωά μας προς τη σκοτεινή υπόθεση την οποία έχει αναλάβει. Συγκεράζει στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος και μυστηρίου (ιδαίτερα στις ιστορίες “Το Μυστήριο της κοιλάδας Μπόσκοπ” και “Σπουδή στο Κόκκινο”) με στοιχεία της λογοτεχνίας τρόμου (όπως και στις ιστορίες “Τα πέντε κουκούτσια του πορτοκαλιού” και “Η περιπέτεια του αντίχειρα του μηχανικού” από αυτήν την ανθολογία) σε ένα μουντό και απειλητικό βικτωριανό σκηνικό, χωρίς ωστόσο να επιδιώκει να προκαλέσει με “φτηνό” τρόπο τον τρόμο. Γι αυτό διαβάζεται απνευστί και παραμένει κατάλληλο και για μικρότερους ηλικιακά αναγνώστες.

Φανή Τσολομύτη

Βιβλιοκριτική του μυθιστορήματος φαντασίας «Ο Φύλακας της Βαρύτητας» του Μάικλ Ράισμαν

    Στα πλαίσια του αποθετηρίου βιβλιοκριτικών και παρουσιάσεων αλλά και ως επίσημη συμμετοχή μαθητή του σχολείου μας στον Α Πανελλήνιο Διαγωνισμό φιλαναγνωσίας ακολουθεί βιβλιοκριτική και πιστοποίηση φιλαναγνωσίας του Νικόλα Χατζηνικήτα για το μυθιστόρημα φαντασίας του Μάικλ Ράισμαν, «Ο Φύλακας της Βαρύτητας».

Εξώφυλλο του βιβλίου "Ο Φύλακας της Βαρύτητας" του Μάικλ Ράισμαν

Συγγραφέας: Μάικλ Ράισμαν

Μετάφραση: Νίκος Γάσπαρης
Τίτλος: «Ο φύλακας της βαρύτητας»
Εκδοτικός οίκος: ΠΑΤΑΚΗ
Χρόνος έκδοσης: 2009 (2η ανατύπωση)

    1. Να αναφέρετε τον τόπο, το χρόνο, τα πρόσωπα και το κεντρικό θέμα του βιβλίου.

    Τα γεγονότα διαδραματίζονται στο Νιου Τζέρσεϋ των Ηνωμένων Πολιτειών, στην πόλη Λόνσβιλ, στη σημερινή εποχή. Κεντρικά πρόσωπα του βιβλίου είναι ο Σάιμον, ένα παιδί της έκτης δημοτικού, και οι φίλοι του, ο Όουεν και η Αλίσα. Ο Σάιμον και οι φίλοι του προσπαθούν να προστατέψουν ένα βιβλίο Φυσικής, ώστε να μην πέσει στα χέρια των κακών και καταρρεύσει το Σύμπαν.

    2. Επιχειρήστε μία σύντομη βιβλιοπαρουσίαση (15 – 20 γραμμές)

   Ο Σάιμον Μπλουμ, ένα εντεκάχρονο αγόρι και ο φίλος του Όουεν ακολουθούν μια παράξενη αύρα και βρίσκονται σ’ ένα μυστηριώδες δάσος που ποτέ δεν είχαν ξαναδεί. Ένα βιβλίο πέφτει στο κεφάλι του Σάιμον. Είναι το Βιβλίο Διδασκαλίας της Φυσικής το οποίο ανήκει στον καθηγητή φυσικής και αρχηγό του τάγματος της Φυσικής Ράλφαγκον Γουίλτροφιντ. Παρά το μέγεθός του είναι πολύ ελαφρύ και ο Σάιμον, που ποτέ του δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επιστήμη, αρχίζει να το διαβάζει. Ο Σάιμον διαπιστώνει ότι με αυτό το βιβλίο, το οποίο έχει τους τύπους της φυσικής, μπορεί να ελέγχει τους νόμους της φυσικής όπως η βαρύτητα. Αρχίζει λοιπόν να πειραματίζεται με τις δυνατότητες του βιβλίου αρχικά μηδενίζοντας τη βαρύτητα στο δωμάτιό του. Κι έτσι αρχίζει μια περιπέτεια που θα αλλάξει τη ζωή του. Μαζί του είναι οι φίλοι του Όουεν και Αλίσα. Θα έρθουν αντιμέτωποι με ανθρώπους που κι εκείνοι θέλουν να αποκτήσουν το βιβλίο, όπως ο Μέρμον και η Κυριελένα, ένα άτομο που το σώμα της είναι γεμάτο τατουάζ με τύπους της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας, της αστρονομίας, τους οποίους μπορεί να χρησιμοποίει όποια στιγμή θέλει. Όμως οι τύποι είναι κλεμμένοι και τα τατουάζ της προκαλούν πόνο. Για να ξεφορτωθεί τα τατουάζ πρέπει να αποτυπώσει στο μυαλό της τους τύπους που βρίσκονται στα βιβλία διδασκαλίας της κάθε επιστήμης. Η Κυριελένα είναι σκληρή αντίπαλος, επειδή μπορεί να χρησιμοποιήσει πολλούς τύπους από διάφορες επιστήμες. Στο τέλος, όμως, με τη βοήθεια του Φλάντζελο, ενός μέλους του τάγματος της βιολογίας, του αφηγητή αλλά κυρίως χρησιμοποιώντας το μυαλό τους, τα παιδιά θα τα καταφέρουν.

    3. Παρουσιάστε τον κεντρικό ήρωα (εμφάνιση, χαρακτήρας, ενδιαφέροντα κ.α.)

    Ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου, ο Σάιμον Μπλουμ, είναι ένας συνηθισμένος μαθητής της έκτης δημοτικού. Έχει μέτριο ανάστημα, ανοιχτά καστανά μαλλιά, λίγες φακίδες στη μεσαίου μεγέθους μύτη του «η οποία έχει μια μικρή, αλλά καθόλου θεαματική καμπύλη» και μεγάλα γαλάζια μάτια. Πολλές φορές του αρέσει να κάθεται στο γραφείο του με κλειστά μάτια και φαντάζεται τον εαυτό του να πετάει, να γίνεται χίλια κομματάκια και να τηλεμεταφέρεται στη σελήνη. Οι βαθμοί του είναι αρκετά καλοί και οι δάσκαλοι όπως και οι καβγατζήδες τον αφήνουν στην ησυχία του. Είναι ενεργητικός, επινοητικός και έχει πολύ δραστήριο μυαλό. Είναι ένα παιδί που κατανοεί τους άλλους ανθρώπους για τα παθήματά τους και τις αδικίες που έχουν υποστεί και προσπαθεί να τα βοηθήσει ακόμα κι αν αυτοί του έχουν κάνει κάτι κακό. Επίσης δίνει κουράγιο στους φίλους του για να ξεπεράσουν τους φόβους και τα προβλήματά τους.

    4. Σχολιάστε τον τρόπο αφήγησης της ιστορίας, τη γλώσσα και το ύφος.

Ο αφηγητής αφηγείται σε γ’ πρόσωπο. Πολλές φορές βάζει τα δικά του συναισθήματα μέσα στην αφήγηση και μερικές φορές παρουσιάζει κάποια γεγονότα όπως τα βλέπει εκείνος. Ο αφηγητής δεν συμμετέχει στα γεγονότα, δηλαδή είναι ετεροδιηγητικός. Όμως γίνεται ομοδιηγητικός στο κεφάλαιο «Το Χρονικό», όταν οι ήρωες επισκέπτονται τον αφηγητή και βλέπουν την ιστορία να παίζεται σε πραγματικό χρόνο. Το κείμενο είναι πλούσιο σε περιγραφές δράσης και περιπέτειας που κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Υπάρχουν αρκετοί διάλογοι μεταξύ των ηρώων. Τα κεφάλαια είναι μικρά, ώστε να διαβάζονται εύκολα και ευχάριστα από τους αναγνώστες μικρότερης ηλικίας.

    5. Εντοπίστε τα επιμέρους θέματα που θίγονται στο βιβλίο, επισημαίνοντας και σχολιάζοντας ιδιαίτερα:
α) Τα κοινωνικά προβλήματα
β) Τις ιδέες και τις αξίες
γ) Τη στάση που κρατά ο συγγραφέας απέναντι στα λογοτεχνικά του πρόσωπα.

    Η κεντρική ιδέα του βιβλίου είναι ότι η γνώση είναι δύναμη. Η μεγάλη δύναμη συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και αυτή η δύναμη μπορεί να αποβεί καταστροφική, όταν πέσει σε λάθος χέρια. Για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τα παιδιά πρέπει να λειτουργούν σαν ομάδα.

    Το βιβλίο θίγει το θέμα του εκφοβισμού των μαθητών του σχολείου από άλλους συμμαθητές τους καθώς και τη σκληρή στάση των παιδιών προς έναν δημοφιλή φίλο τους, όταν αυτός αρχίζει να κάνει παρέα με παιδιά έξω από το στενό κύκλο των φίλων.

      Ο συγγραφέας παρουσιάζει τα λογοτεχνικά του πρόσωπα, όπως είναι με τα προτερήματα και ελαττώματά τους, τους φόβους, τις αδυναμίες τους, τα κατορθώματά τους. Παρόλο που τα παιδιά μπορούν να ελέγχουν τους νόμους του σύμπαντος, δεν παρουσιάζονται ως υπερήρωες αλλά σαν φυσιολογικά παιδιά της ηλικίας τους, στα οποία αρέσει να παίζουν και να διασκεδάζουν.

    6. Γιατί επιλέξατε αυτό το βιβλίο;

Επέλεξα αυτό το βιβλίο, γιατί κατ’ αρχήν με έλκυσε ο πρωτότυπος τίτλος του. Μου φάνηκε περίεργο γιατί και πώς κάποιος πρέπει να είναι φύλακας της βαρύτητας. Επίσης η εικόνα στο εξώφυλλο καθώς και η παρουσίαση του βιβλίου στο οπισθόφυλλο, μου κίνησαν ακόμη περισσότερο την περιέργεια.

    7. Τι σας άρεσε σε αυτό το βιβλίο; Σε ποιους και γιατί θα το προτείνατε;

    Μου άρεσε η πλούσια πλοκή του, η δράση, η περιπέτεια, οι χαρακτήρες, το χιούμορ που το διακρίνει. Η ιστορία ξεκινά λίγο συγκεχυμένα, αλλά σιγά σιγά, καθώς το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται, όλα ξεκαθαρίζουν. Επίσης, η εμπλοκή του αφηγητή στην ιστορία είναι πρωτότυπη και αναπάντεχη. Η σύνδεση της ιστορίας με την επιστήμη είναι απλή και οι νόμοι της φυσικής για την βαρύτητα, την τριβή, την ενέργεια, την ηλεκτροχωρητικότητα, το χωροχρόνο γίνονται κατανοητοί ακόμα και από νεαρούς και χωρίς γνώσεις φυσικής αναγνώστες. Θα πρότεινα αυτό το βιβλίο σε εκείνους που αγαπάνε να διαβάζουν βιβλία επιστημονικής φαντασίας, σίγουρος ότι θα το απολαύσουν και δεν θα θέλουν να το αφήσουν απ’ τα χέρια τους.

Χατζηνικήτας Νικόλας

Aναλυτικά αποτελέσματα ανά γύρο 2ου Ατομικού Σχολικού Σκακιστικού Πρωταθλήματος Σάμου, κατηγορία Γυμνασίων

    Από την ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Σάμου «Μέλισσος» μπορείτε να βρείτε πίνακες με αναλυτικές καταστάσεις αποτελεσμάτων ανά γύρο για το 2ο Ατομικό Σχολικό Σκακιστικό Πρωτάθλημα Σάμου για την κατηγορία Γυμνασίων.

    Εναλλακτικά, παρακάτω μπορείτε να τα μελετήσετε στο ακόλουθο αρχείο.

    Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετείχαν μαζικά στη διοργάνωση.

Συμβουλές για αντιμετώπιση του κενού ασφαλείας Heartbleed

   

Heartbleed bug logo

Λογότυπο που αναπαριστά το Heartbleed. Η εταιρεία ασφάλειας Codenomicon έδωσε στο σφάλμα τόσο το όνομα όσο και το λογότυπο, συνεισφέροντας στη δημόσια ευαισθητοποίηση για το ζήτημα.

    Εφιστούμε την προσοχή των χρηστών σχετικά με το ανακοινωθέν κενό ασφάλειας (από 7 Απριλίου 2014) Heartbleed. Ουσιαστικά αφορά σε όλες τις συνεδρίες ασφαλών συνδέσεων, δηλαδή στους περισσότερους ιστοχώρους όπου συνδέεστε με διαπιστευτήρια (όνομα χρήστη και συνθηματικό) και έχουν το πρόθεμα https, στην ηλεκτρονική διεύθυνση. 

    Αφορά τη σύνδεσή σας σε πολλούς από τους μεγαλύτερους και δημοφιλέστερους ιστοχώρους του Διαδικτύου. Καθώς αφορά σε ένα σφάλμα αρχιτεκτονικής θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να εξασφαλιστεί και πάλι η ασφάλεια συναλλαγών και συνδέσεων.

    Σας μεταφέρουμε τη σύσταση των ειδικών για άμεση αλλαγή των συνθηματικών σας, ίσως και περισσότερες από μία φορά, μέχρι να «ηρεμήσουν τα πράγματα«, κάτι που αποτελεί ούτως ή άλλως καλή πρακτική ασφάλειας.

    Όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να επισκεφτούν το σχετικό λήμμα στην Ελληνική Βικιπαίδεια, που επιμελείται η ομάδα Βικιπαιδιστών του εργαστηρίου ψηφιακών δημιουργιών της Λέσχης Ανάγνωσης του Γυμνασίου Καρλοβασίων, συνεισφέροντας στη δημόσια ευαισθητοποίηση για αυτό το ζήτημα ασφάλειας του Διαδικτύου.

Συμμετοχή (με στιγμιότυπα) με εξ αποστάσεως τηλεδιάσκεψη στο 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Βορείου Αιγαίου

    Στο 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας συμμετείχε το Σάββατο 5 Απριλίου το Γυμνάσιο Καρλοβασίων. Το σχολείο συνδέθηκε εξ αποστάσεως μέσω Διαδικτύου, με το αμφιθέατρο του 5ου ΓΕΛ Μυτιλήνης, όπου πραγματοποιούνταν οι παρουσιάσεις των ψηφιακών εργασιών των σχολείων του Βορείου Αιγαίου.

   Οι μαθητές του Γυμνασίου συμμετείχαν με εργασίες που εκπόνησαν στα πλαίσια του εργαστηρίου ψηφιακής δημιουργίας, που πραγματοποιούνταν από τις αρχές του χρόνου, σε εβδομαδιαία βάση, ως συμπληρωματική δράση, του πολιτιστικού προγράμματος “Λέσχη Ανάγνωσης Υπατία του Γυμνασίου Καρλοβασίων”.

   Οι μαθητές μας εμπνεύστηκαν από την ανάγνωση των βιβλίων που μελετώνται φέτος στη λέσχη ανάγνωσης (“Η φάρμα των ζώων» του Τζωρτζ Όργουελ και “Ο μέτοικος και η συμμετρία” του Τεύκρου Μιχαηλίδη) και παρουσίασαν αφιερώματα στον Όργουελ, ψηφιακά κόμικς που διηγούνται ή διακωμωδούν την ιστορία της φάρμας, μία ηλεκτρονική παρουσίαση του χαράκτη Μάουριτς Κορνέλις Έσερ, βασικού χαρακτήρα του 2ου διηγήματος και αντίστοιχες επεκτάσεις των λημμάτων “Έσερ” και “Φάρμα των Ζώων” στην Ελληνική Βικιπαίδεια.

    Υπενθυμίζουμε ότι τα έργα που παρουσιάστηκαν μπορείτε να τα βρείτε από τον ακόλουθο σύνδεσμο.

    Ενδεικτικά, ακολουθούν και στιγμιότυπα από την εκδήλωση.

    Ευχαριστούμε θερμά :

  • τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Β. Αιγαίου, κ. Τιμολέοντα Θεοφανέλλη, που συντόνισε το Φεστιβάλ και

Κλείνοντας, ευχόμαστε ανάλογη συνέχεια σε όσους μαθητές συμμετείχαν και ελπίζουμε να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση σε όσους θέλουν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους στη σημερινή ψηφιακή εποχή. 

Οι υπεύθυνοι καθηγητές: Βαρσαμή Παναγιώτα, Δρίτσας Δημήτριος – Αδαμάντιος, Παπαδόπουλος Χρήστος, Ρόγα Ελένη, Ροκοπάνος Νικόλαος

216η επέτειος γέννησης του Διονυσίου Σολωμού

Google doodle Διονύσιος Σολωμός

216η επέτειος από τη γέννηση του Διονυσίου Σολωμού

 

     Στις 8 Απριλίου 2014, η Google τίμησε την 216η επέτειο γέννησης του Διονυσίου Σολωμού, αφιερώνοντας στο πρωτοσέλιδό της, το σχέδιο του λογοτύπου της, το γνωστό Doodle, στο αφηγηματικό ποίημα του Σολωμού, «Ο Κρητικός«.

Φύλλο Εργασίας Scratch Νο 9 – Εισαγωγή στον προγραμματισμό με μεταβλητές

     Σε συνέχεια της σειράς φύλλων εργασίας για την ύλη της Πληροφορικής Γ Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2013 – 2014, οπότε και διδάσκεται προγραμματισμός με Scratch, ακολουθεί συνημμένο το Φύλλο Εργασίας Scratch No 9.

    Το μάθημα αφορά στη χρήση μεταβλητών στον προγραμματισμό.

  Με το παράδειγμα του μαθήματος, σχεδιάζεται ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, για το οποίο τόσο το μήκος όσο και το πλάτος έχουν άγνωστη τιμή σε χρόνο προγραμματισμού, που παρέχει ο χρήστης σε χρόνο εκτέλεσης. Το σενάριο του παραδείγματος μπορείτε να βρείτε από την ιστοσελίδα του καθηγητή σας κ. Δρίτσα, στο διαδικτυακό αποθετήριο του Scratch.

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Φύλλο Εργασίας Scratch Νο 9 – Εισαγωγή στον προγραμματισμό με μεταβλητές. από τον δημιουργόΔημήτριος Αδαμάντιος Δρίτσας διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .